آرشیو آذر ماه 1399

مطالب عمومي

۷ موردي كه نبايد با جوش شيرين تميز كنيم

۵۰ بازديد

۷ موردي كه نبايد با جوش شيرين تميز كنيم
شايد فكر كنيد كه جوش شيرين يك پاك كننده همه كاره است؛ اما در واقع به ظاهر برخي وسايل آسيب مي‌رساند و نبايد آنها را با جوش شيرين تميز كنيم.

۱. شيشهماركوس فرانكو، كارمند خانه پاك توانا، مي‌گويد: «جوش شيرين يك پاك كننده ساينده است، بنابراين اين احتمال وجود دارد كه شيشه يا آينه شما را خراش دهد.» اگر شما به دنبال يك ماده تميز كننده طبيعي هستيد، پيشنهاد مي‌شود از سركه براي شيشه استفاده كنيد.
۲. آلومينيوماشكالي ندارد كه از جوش شيرين براي تميز كردن گلدان‌ها و تابه‌هاي آلومينيومي خود استفاده كنيد؛ اما بهتر است به ياد داشته باشيد كه درست بعد از آن، سطح را (با آب شيرين) شستشو دهيد. جك پرنتر، بنيان گذار مراقبت‌هاي بليس، مي‌گويد: «جوش شيرين مي‌تواند باعث اكسيد شدن آلومينيوم شود.» تماس گسترده جوش شيرين با آلمينيوم باعث اكسيداسيون خواهد شد كه آلمينيوم به سطح قهوه‌اي تبديل خواهد شد.
۳. اجاق سراميك رو ميزياستفاده از جوش شيرين براي سطح شيشه‌اي يا براق سراميكي اجاق از جوش شيرين استفاده نكنيد؛ در اين مورد نيز جوش شيرين موجب خراش سطح مي‌شود.
۴. سنگ مرمرشما هرگز نبايد از جوش شيرين براي تميز كردن هر گونه سطوح مرمر يا كوارتز استفاده كنيد. با گذشت زمان جوش شيرين باعث آسيب به لايه محافظ فوقاني خواهد شد و در نهايت خراش هايي را بر روي سنگ مرمر يا كوارتز مي‌تركد. پرنتر مي‌گويد: «برخي وب سايت‌ها استفاده از جوش شيرين را بر روي اين سطوح توصيه مي‌كنند، اما توليدكنندگان سنگ نسبت به آن هشدار مي‌دهند زيرا متوجه آسيب بالقوه‌اي مي‌شوند كه مي‌تواند در درازمدت ايجاد شود.»
۵. مبلمان چوبجوش شيرين مي‌تواند بيش از حد براي مبلمان چوبي قوي باشد و آنها را از بين ببرد. پيشنهاد مي‌شود با استفاده از مخلوط صابون و آب اقدام به تميزكاري براي مبلمان چوبي كنيد.
۶. نقره‌ليلي كامرون، سرپرست تميز كردن در خانه، مي‌گويد: «شست و شوي ظروف نقره در آب و جوش شيرين مي‌تواند به سرعت آنها را برق بيندازد ولي بيش از زمان مجاز، موجب خوردگي آنها مي‌شود.»
۷. هر چيزي با شيارهاي عميقجوش شيرين پس از اينكه خشك شود، بقاياي سفيد و غبارآلود را پشت سر مي‌گذارد. بنابراين هرگز نبايد از آن براي تميز كردن سطوح با شيارها يا ترك هاي عميق استفاده كنيد؛ زيرا بقاياي آن بر جاي خواهد ماند.

ي مادر تشويق كن پسرت را كه با تمام وجود به همسرش عشق بورزد و پشت و پناهش باشد. نه اينكه به عروست حسادت كني، نه!

۴۶ بازديد

 اي مادر تشويق كن پسرت را كه با تمام وجود به همسرش عشق بورزد و پشت و پناهش باشد. نه اينكه به عروست حسادت كني، نه!
- بايد به پسرت ياد بدهي كه بعد ازدواج ديدار از خانواده همسرش در اولويتش باشد، ٣٠-٢٠ سال در كنار تو بوده، حالا نوبت خانواده جديدش هم هست.
- مبادا فكر كني كه پسرت را از تو گرفته اند. پسرت همسر تو نيست كه هميشه به يادت و كنارت باشد و به خاطر دفاع از تو با همسرش بدرفتاري كند.
- اگر روزي چنين كند، فاتحه خوشبختي پسرت را بايد بخواني يا او در زير بار بدهكاري سنگين مهريه، كمر شكسته ببيني.
- وقتي پسرت ازدواج مي كند وقت و فكر و تعهدش براي دختريست كه مسئول خوشبختي اوست
- اين فرهنگ را ايجاد كن كه پسرت ازادانه و با افتخار در مقابل تو به همسرش عشق بورزد و حمايتش كند.
- اگر پسرت از همسرش دفاع كند، كار درستي انجام داده است؛ مبادا دست از حمايت مالي و عاطفي او برداري.
-  به خاطر ضعف اين فرهنگ در كشور ما باعث شده تا مادران بواسطه بي مهري كه از همسرانشان ديده اند؛ از پسرانشان نوازش روحي بگيرند و به او وابسته شوند، همين امر منشا اختلافات عروس و مادر شوهريست. لذا اين دور باطل ساليان دراز است كه طلاقها و از هم پاشيهاي خانوادگي و عاطفي بسياري را دامن زده است.
 اي مادركمي تلاش كن تا فرهنگ بهتري جايگزين شود و اگر نسل ما از همسرانشان آنطور كه بايد حمايت و پشتيباني همه جانبه را تجربه نكرد و ويران شد؛ لا اقل نسل فرزندانمان خوشبخت زندگي كنند.
 اگر اينها را بداني و عمل كني، و انتظار نداشته باشي پسرت مثل دوران مجردي همه چيزش را با تو در ميان بگذارداگر در امر خطير حمايت همه جانبه از  دختر مردم، به پسرت كمك كني؛ اگر او را تشويق به حرف شنوي از همسرش كنياگر پشت سر عروست و خانواده اش، بدگويي نكني و پسرت را پر نكني تا سر زنش خالي كنداگر هرچيز خوب كه خودت داشته اي براي عروست هم بخواهياگر  به پسرت ياد بدهي كه هرآنچه شوهرت براي تو كم گذاشته است؛ پسرت نبايد براي همسرش كم بگذارد؛
اگر خانواده عروست را مثل عزيزترين كسانت ببيني و زرنگي نكني و گارد نگيري و اجازه دهي تا همه كارها با صداقت و صميميت انجام شوداگر خودت را عقل كل نداني و براي عروست هم حق خطا و اشتباه و تجربه قائل باشيبه خدا كه نه تنها پسر تو كه همه پسرها و دخترها خوشبخت مي شوند. خيانت، ناپديد مي شود. عشق حقيقي و پايدار ظهور مي كند و اين تو هستي كه روز به روز عزيزتر مي شوي. 
زيرا دختر مردم وقتي بداند همسرش با تمام وجود حامي او و در كنار اوست، با تمام عشق و عاطفه پسرت را خوشبخت خواهد كرد. در اينصورت پسر تو بيمار نميشود، عصبي نميشود، سكته نمي كند، به آرامش مي رسد؛ بدبخت و بدهكار نميشود و.... و خدا در خانه تو و پسرت، ميهمان مي شود و مي ماند.
در كلبه تو رونق اگر نيست صفا هستهرجا كه صفا هست يقين نور خدا هست